mandag 22. august 2011

What a journey, huh? (Part2)

Okei, where were we?
Avskjeden ja:

Neste morgen (lørdag, skrev feil i forrige innlegg, dette er fikset nå) var det opp kl. hall 6, dusje å kjøre til flyplassen og si hade til pappa.

 Kansas here I come!
(oh well, London first)

Såå, flyruten min var: Oslo -London, London- Chocago, Chocago- Kansas. Og alt gikk helt bra både fra Oslo til London - her satt jeg på siden av to voksne menn som skulle hjem til TX, Joel and Randy, snakkte en del med dem og hadde det kosli! :D

11:45, Chicago!

Uten mat og drikke duger heltinnen ikke!


Jeg har jo aldri flydd til USA før så når jeg såg dette ble jeg stor fornøyd! Alle hadde egen "tv" foran seg der vi kunne velge filmer, tv-serier, cd, radio osv.  

 Vi fikk også (som lå i sete når vi kom) pledd, pute, headsett, sånn sove ting foran øynene og tannbørste!
Førnøyd soon to be- utvekslingsstudent
Flye varte 8timer og vi måtte fylle ut to små ark som skulle leveres i passkontroll på flyplassen når vi kom frem. Heldigvis satt jeg på siden av to kjekke svenske utvekslingsstudenter som reiste med STS, Olof og Gustav. Var en del ting som var litt skurrete med disse arkene, ting jeg ikke forstod osv. men da hadde de en superviser og vi hjalp hverandre :) 
Flyet var 30min forsinket men det skulle gå fint siden jeg hadde to timer til neste fly, trodde jeg. når vi kom inn på flyplassen var det en helt syyk kø for å komme til passkontrollen, vell inne i køen sier en dame at vi skal flytte oss å gå til en annen kø, så vi kunne jo ikke annet enn å adlyde. I den andre køen fikk vi beskjed om at vi måtte overføre noen nummer  fra det ene papiret til det andre, så da var det og sette seg ned, åpne kofferten, finne frem penn og gjøre det. Etter dette var det enda en laaang kø for sikkerhetskontrollen: opp me kofferten -ut med toalettsaker, ut med dataen, av med sko, øredobber,belte osv. vell gjennom den gikk jeg direkte til toget til terminal 3. Når jeg da kom frem til gaten fikk jeg beskjed om at flyet var gått. Etter mye "tjas og mas" ringing til nødnr. til ICES osv. fikk jeg et nytt fly kl. 11 neste morgen.
mmm.. Frappechino

Der sov jeg, faktisk veldig behagelig. 

De satte ut en 200 stk. elns.

Breakfast.

Good morning Chicago!
 -Alt skal dokumentereeees!



Endelig kom jeg meg på flyet til Kansas. Og det er det smaleste flyet jeg noen gang har vært på!:O
 

Ble møtt av verdens søteste å kjekkeste familie!! :D
Nå skal jeg og vertsmor på skolen for å ordne med klasser osv. legger ut bilder av det senere


2 kommentarer: