søndag 27. november 2011

Thanksgiving weekend!

På torsdag var det den tradisjonelle amerikanske tradisjonen, Thanksgiving. Onsdag var fri fra skolen, og torsdag morgen satte vi oss i bilen og kjørte av sted. Vi kjørte nord i Kansas til farmor til Vmor. Dette var det mest øde stedet jeg har sett. det var serriøst et hus "in the middle of nowhere." Her fikk de startet en super gammel traktor som vi fikk prøve.. veeldig gøy! :D


Dette er broren til Vmor, Brad. Han og hans familie er fra Pluno i TX, og det er der vi skal for og feire jul dette året! :)


Fredagen etter thanksgiving kalles BlackFriday. Det er i hovudsak fredagen som er blackfriday, det sier jo seg selv, men det hele starter natt til fredag. For dere som ikke vet hva dette er så er det når de fleste, spesielt de største kjedene som Walmart, Target og Kmart osv. selger ting og tang for morsomt billige priser.  Vsøster fikk eks. et 32'' flatskjerm for 1125kr. Det er begrenset hvor mange ting det er av hvert produkt men her står folk og venter til kl. slår midnatt på walmart for å få grabbet til seg det de vil ha. Black friday kan bli ganske voldelig, en mann ble "tasered" for han var for entusiastisk :P En kvinnei CA hørrte vi på nyhetene hadde peppersprayet alle og en hver som kom i veien for det hun ville ha, og folk har blitt trampet ned og faktisk død (ikke i år) av alle folkene som virkelig vil ha billige ting og tang. på Kmart åpnet de kl. 4 om morgenen. Jeg var veldig veeeldig trøtt når vi kom hjem fra Walmart og Target kl 3 om morgenen så jeg gikk rett til sengs og husker ikke noe før neste morgen.

Neste morgen/dag satte vi opp juledekorasjoner rundt om i huset. Vi satte opp et K-state tre, juletrømpene over peisen osv. slik som dere har sett på film. Vi satte opp enda ett tre i dag som jeg skal legge ut bilde av i et senere innlegg. Trappa dekorerte jeg selv (etter instruksene jeg fikk selvsagt) og ellers var jeg med og hjalp på resten.




TADAA!!

Den helt til høyre er miiin :)


Så var det state championship på lørdag og vi VANT!! Det ble arrangert på Emporia colleges stadion, så ingen var på hjemmebane. Vi ble plassert på "Guest" siden og tilskuerne, inkludert meg selv, var såå spente! 
Første touchdown var jubelen på topp og slik fortsatte det! 
Dette vil også si at vi får neste fredag fri, og muligens torsdag også! :D Gotta love america!




The winner scoreboard!!


overrekking av trofeèt



Etter kampen var over skulle vi gå til bilen. For å komme til den måtte vi gå ned trappene som går under tribunen, og her hadde jeg jo selvsagt uflaks. For dere som ikke vet hva Root Beer er så er det en enormt søt brus her borte, jeg personlig liker den ikke! Vell noen hadde da hatt ett beger med dette og isen som var igjen hadde smeltet, det som skjedde var at begeret falt fra tribunen og hvem andre enn meg sto rett under (i trappa) og fikk det rett i hodet. Dette er ikke noe jeg vil anbefale å prøve. Håret ble skikkelig klissete og dusjen var det første som sto på programmet når jeg kom hjem.  

Hører forresten at det er storm hjemme. Har lest litt på avis sider osv. og det ser egentlig ganske forferdelig ut. Håper ingen er skikkelig såret! Her i KS er det blitt vinter og kaldt, enda en grunn for å shoppe nye klær! :)
Ha en ellers fin dag alle sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar