onsdag 30. november 2011

Hvilke andre steder enn Amerika kunne dette ha skjedd?

First things first. Første time i dag var interessant. Vi hadde danse klassen vår som vanlig og lærte enn eller annen dans jeg ikke husker navnet på. plutselig kommer det en mann ned trappene (i samme rom) med walkie-talkie og virker nokså sint. Måten han oppfører seg på får oss andre til å tro at noe er alvorlig galt. Det han da sier til Coach Clark (som er verdens kuleste lærer/trener) er "there's two kids up there and they're liplocked together, i don't even think they're breathing" (ikke bokstavelig med pustingen selvfølgelig). Jeg og Christina (tyskeren) begynner jo bare og små le og tror han tuller. Mens de andre i klassen begynner med "oooh" osv. type 'someone's in trouble'. Dette viste seg og ikke være lov og jenta og gutten som hadde satt seg og klint kom faktisk i passe store problemer, haha!  

Videre i dagen...
I fjerde time har jeg US. History og det første vi gjør hver dag er og ta en avis (ligger en bunke på kateteret) å lese de artiklene vi føler for. Etter en 10-15min tid diskuterer vi det vi har lest. I dag var det en liten artikkel som jeg ville dele med dere. Bildet Under er tatt fra Hutchinson newspaper og overskriften forteller vell det meste. 


Jepp, det denne artikkelen forteller om er som dere ser på overskriften. En kidnapper saksøker de han holdt gisler i 2009, fordi de ikke holdt den muntlige pengeavtalen de avtalte under kidnappingen. "Hvor ellers enn i Amerika kunne noe som dette ha skjedd?" sier overskriften for dette innlegget og det mener jeg bokstavelig! slike ting som dette er så dumt at det er morsomt, og det at det kommer i avisen som en alvorlig sak gjør det ikke bedre. Vis de finnes noen av dere som vil lese det selv så er linken her.


Over to something totally else...

"Kom Blåne! Kom jente! Kom gutt!
Snart kommer jula til Blåfjell!
Klingeri hei, klingeri li
Hei ho, må denne dagen bli god,
den første dagen i Blåfjell!"

Julestemningen og pakkeangsten er her for i morgen er det første desember!! Dette er ikke en så veldig stor ting her i usa, men jeg får opne den første pakken i julekalenderen min! :D Jeg vet det kanskje ikke høres så veldig fantastisk ut men det er faktisk det. Siden vi vant State Championship så er morgendagen den siste skoledagen av uka så jeg skal (mest sannsynelig) til Katrine, hvor vi skal lage oss kakao å cookies og se første episoden av Jul i Blåfjell! 
Jeg snakket på tlf. med min super søte venn Astrid som er i Las Vegas dette året her om dagen (bloggen hennes finner du her). Det var ganske overraskende da det plutselig gikk opp for oss begge at vi faktisk har vert her i snart et halvt år! Off tiden går så fort, det er skummelt noen ganger! 

God natt folkens! Håper dere får en hjertelig 1. Desember i morgen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar